دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه غیرانتفاعی دانش پژوهان پیشرو واقع در اصفهان مؤسسه آموزشی عالی از انواع دانشگاه های غیر دولتی جهت تحصیل در مقاطع بالاتر از دیپلم است که تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می کند. مؤسسه آموزش عالی دانش‌ پژوهان پیشرو اصفهان با تمامی ارگان و حوزه‌های اجرائی، شوراها و کمیته‌های مصوب و مذکور در آئین‌نامه مدیریت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، در حوزه‌های مختلف ...

دانشگاه غیر انتفاعی دانش پژوهان پیشرو اصفهان [شرایط پذیرش و ثبت نام دانشجو + معرفی رشته ها در سال 1402]

دانشگاه غیرانتفاعی دانش پژوهان پیشرو واقع در اصفهان مؤسسه آموزشی عالی از انواع دانشگاه های غیر دولتی جهت تحصیل در مقاطع بالاتر از دیپلم است که تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می کند.

مؤسسه آموزش عالی دانش‌ پژوهان پیشرو اصفهان با تمامی ارگان و حوزه‌های اجرائی، شوراها و کمیته‌های مصوب و مذکور در آئین‌نامه مدیریت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی، پشتیبانی و طرح و برنامه فعالیت می‌نماید.

 

معرفی دانشگاه غیر انتفاعی دانش پژوهان پیشرو در اصفهان

فعالیت مؤسسه آموزش عالی دانش‌ پژوهان پیشرو اصفهان در مهرماه 1385 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز شد. پس از یازده سال فعالیت مداوم، در حال حاضر، این مؤسسه حدود 1800 دانشجو را در 56 رشته و 7 گروه آموزشی (عمران و نقشه‌برداری، معماری و شهرسازی، مکانیک و مواد، صنایع و مدیریت پروژه، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، نفت، علوم انسانی) در مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته تحت آموزش قرار می‌دهد.

تلاش برای تحقق این امر با همکاری تعداد هیأت علمی تمام وقت و فعال، نیمه‌وقت، نیمه‌حضوری و 70 نفر از کارکنان اداری و استفاده از فضای آموزشی مناسب که دارای امکانات کمک آموزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی لازم است، تحقق یافته است و مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو را تبدیل به یکی از دانشگاههای موفق ایران نموده است.

 

ورود به این دانشگاه غیر انتفاعی در اصفهان به دو روش امکان پذیر است:

روش اول » در مقطع ارشد داوطلبان می توانند در کنکور ارشد شرکت کنند و با کسب رتبه لازم، رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.

روش دوم » در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته داوطلبان می توانند بدون نیاز به کنکور و بر اساس معدل مقطع متوسطه، در رشته های بدون کنکور اصفهان این دانشگاه ثبت نام کنند.

در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی مانند دانشگاه های پیام نور، آزاد، علمی کاربردی و نوبت دوم شبانه دانشجویان موظفند شهریه را پرداخت کنند.

با پرداخت شهریه، امکان ادامه تحصیل و ورود به ترم های بالاتر امکان پذیر است و اگر در دانشگاه های غیرانتفاعی خارج از شهر خود انتخاب رشته می کنید برای تحصیل در دانشگاه های غیر انتفاعی و همچنان موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو اصفهان :

این نکته نیز باید در نظر گرفته شود >>>> خوابگاه های آزاد اطراف دانشگاه ظرفیت کافی داشته باشند، می توانید با پرداخت هزینه در آن ها مستقر شوید و از سرویس آزاد سلف نیز استفاده کنید.که دانشگاه نظارت ماهیانه دارد و از طرف دانشگاه بازرس تایید می کند.

در دانشگاه های غیر انتفاعی، تحصیلات عالی برای همه افراد در دسترس است و دسترسی به آن بر اساس استعداد و توانایی هر فرد امکان پذیر است.

این دانشگاه ها به عنوان محورهای مهمی برای توسعه و پیشرفت جامعه در نظر گرفته می شوند و تمرکز خود را بر ترویج دانش و پژوهش در زمینه های مختلف از جمله علوم پایه، علوم مهندسی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و فناوری می گذارند.

دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی آموزش عالی نقش مهمی در ترویج دانش، پژوهش و توسعه جامعه ایفا می کنند و به دانشجویان فرصتی جهت ارتقا آموزش در مدارج بالاتر می دهند. از این رو، توسعه دانشگاه های غیر انتفاعی برای جامعه و کشور اهمیت بالایی دارد.

 

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی دانش پژوهان پیشرو در اصفهان

مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو، پس از سالها تلاش در عرصه‌های مختلف علمی و آموزشی اکنون آماده پذیرش دانشجو در مقاطع و گرایش‌های مختلف گروه‌های آموزشی عمران و نقشه‌برداری، معماری و شهرسازی، مکانیک و مواد، صنایع و مدیریت پروژه، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، نفت، و علوم انسانی در مقاطع مختلف کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی‌ارشد، می‌باشد.

در چند سال اخیر، در مقطع کاردانی و کارشناسی تمامی رشته‌های این دانشگاه بدون نیاز به کنکور پذیرش می‌دهند. ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور این دانشگاه به صورت دو مرحله در ورودی مهر و بهمن انجام می‌شود. داوطلبان می‌توانند بر اساس معیارهایی مانند علاقه به رشته‌ها، رشته‌های بدون کنکور غیرانتفاعی را انتخاب کنند.

داوطلبان می‌توانند با مدارک تحصیلی معتبر خود در این دانشگاه ثبت‌نام کنند. این به این معنی نیست که شما قطعاً در هر رشته‌ای که می‌خواهید پذیرفته می‌شوید و ممکن است در رشته‌های مختلف رقابت و ارزیابی شما بر اساس معدل و نمرات تحصیلی صورت بگیرد. پس داوطلبانی که می‌خواهند در رشته‌های غیرانتفاعی در مقاطع تحصیلی مختلف بدون کنکور ثبت نام کنند، چه باید کرد؟

اگر شما مایل به ثبت نام در رشته های غیرانتفاعی در مقاطع مختلف تحصیلی این مرکز آموزش عالی هستید، چه کاری باید انجام دهید؟ برای دریافت اطلاعات دقیق درباره زمان انتخاب رشته های بدون کنکور میتوانید دانشگاه غیر انتفاعی در اصفهان دانش پژوهان پیشرو تماس حاصل نمایید.

 

معرفی رشته‌ها

مؤسسه آموزش عالی دانش‌پژوهان پیشرو، پس از دوازده سال تلاش در عرصه‌های مختلف علمی و آموزشی اکنون آماده پذیرش دانشجو در مقاطع و گرایش‌های مختلف گروه‌های آموزشی عمران و نقشه‌برداری، معماری و شهرسازی، مکانیک و مواد، صنایع و مدیریت پروژه، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، نفت، و علوم انسانی در مقاطع مختلف کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی‌ارشد، می‌باشد.

 
ردﻳﻒ رﺷﺘﻪ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﻣﻘﻄﻊ
1 ﺟﻮﺷﻜﺎری کاردانی پیوسته
2 ﻧﻘﺸﻪ ﻛﺸﻲ ﺻﻨﻌﺘﻲ کاردانی پیوسته
3 ساخت و تولید کاردانی پیوسته
4 ﻋﻤﺮان کاردانی پیوسته
5 ﻣﻌﻤﺎری کاردانی پیوسته
6 کاردانی ﻓﻨﻲ ﻣﻜﺎﻧﻴﻚ کاردانی ناپیوسته
7 کاردانی ﻓﻨﻲ ﻋﻤﺮان کاردانی ناپیوسته
8 ﺣﺴﺎﺑﺪاری کاردانی ناپیوسته
9 ﻣﻌﻤﺎری کاردانی ناپیوسته
10 کاردانی ﻣﻌﻤﺎری سنتی کاردانی ناپیوسته
11 حسابداری کارشناسی ارشد
12 مهندسی صنایع - بهینه سازی سیستم ها کارشناسی ارشد
13 مهندسی صنایع - سیستم های تولید و خدمات کارشناسی ارشد
14 ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ عمران – زلزله کارشناسی ارشد
15 ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ عمران – مهندسی محیط زیست کارشناسی ارشد
16 ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻣﻮاد – ﺟﻮﺷﻜﺎری کارشناسی ارشد
17 برنامه ریزی شهری کارشناسی ارشد
18 مهندسی معماری اسلامی کارشناسی ارشد
19 معماری و انرژی کارشناسی ارشد
20 مدیریت رسانه کارشناسی ارشد
21 علوم ارتباطات اجتماعی کارشناسی ارشد
22 ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ عمران – سازه کارشناسی ارشد
23 ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ عمران – راه و ترابری کارشناسی ارشد
24 مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی کارشناسی ارشد
25 مهندسی ایمنی،بهداشت ومحیط زیستHSE کارشناسی ارشد
26 طراحی شهری کارشناسی ارشد
27 معماری داخلی کارشناسی ارشد
28 طراحی صنعتی کارشناسی ارشد
29 مهندسی شیمی-محیط زیست کارشناسی ارشد
30 مهندسی مکانیک کارشناسی پیوسته
31 مهندسی مواد و متالورژی کارشناسی پیوسته
32 مهندسی عمران کارشناسی پیوسته
33 مهندسی نقشه برداری کارشناسی پیوسته
34 مهندسی معماری کارشناسی پیوسته
35 مهندسی شهرسازی کارشناسی پیوسته
36 مهندسی صنایع کارشناسی پیوسته
37 مهندسی کامپیوتر کارشناسی پیوسته
38 مهندسی نفت کارشناسی پیوسته
39 مهندسی مدیریت پروژه کارشناسی پیوسته
40 معماری داخلی کارشناسی پیوسته
41 طراحی صنعتی کارشناسی پیوسته
42 مدیریت بازرگانی کارشناسی پیوسته
43 مدیریت مالی کارشناسی پیوسته
44 حسابداری کارشناسی پیوسته
45 روانشناسی کارشناسی پیوسته
46 مشاوره کارشناسی پیوسته
47 طراحی و ساخت طلا و جواهر کارشناسی پیوسته
48 مهندسی شهرسازی کارشناسی ناپیوسته
49 مهندسی اجرایی عمران کارشناسی ناپیوسته
50 مهندسی حرفه ای ساخت و تولید کارشناسی ناپیوسته
51 مهندسی حرفه ای جوش کارشناسی ناپیوسته
52 مهندسی حرفه ای معماری کارشناسی ناپیوسته
53 مهندسی تکنولوژی نقشه برداری کارشناسی ناپیوسته
54 حسابداری کارشناسی ناپیوسته
 

نحوه پذیرش دانشجو مؤسسه آموزش عالی اصفهان دانش پژوهان پیشرو

به لحاظ قوانین و مقررات تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد.

پذیرش دانشجو در این مؤسسه از طریق آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور و سوابق تحصیلی صورت می‌پذیرد و و امکان تغییر رشته دانشگاه در اصفهان بسته به قوانین وزرات علوم نیز فراهم است.

 

این آزمون‌ها عبارتند از:

  • آزمون تحصیلات تکمیلی (پذیرش در مقطع کارشناسی‌ارشد)
  • پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی
  • پذیرش براساس سوابق تحصیلی کاردانی به کارشناسی (کارشناسی ناپیوسته)
  • آزمون کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای (پذیرش در مقطع کاردانی پیوسته)

پذیرفته‌شدگان در مؤسسه به لحاظ تحصیل، پرداخت شهریه و مقررات آموزشی و انضباطی تابع قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشند.

بهترین دانشگاه‌ غیرانتفاعی اصفهان کدام است؟

بسیاری از داوطلبان و دانش آموزان به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه های ایران می باشند. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی دارید در انتخاب دانشگاه غیرانتفاعی خوب باید دقت کنید.

در مورد انتخاب موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی نیز اولین قدم برای تعیین هدف و ادامه مسیر آشنایی با بهترین آن ها براساس رتبه بندی است. آشنایی با بهترین دانشگاه‌‌، در تصمیم گیری و آینده شما بسیار تاثیرگذار است در این قسمت درباره بهترین دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان دانش پژوهان پیشرو و دلایل انتخاب آن صحبت خواهیم کرد.

انتخاب رشته و دانشگاه در کنکور سراسری یکی از بزرگترین دغدغه های فکری و حساس‌ترین انتخاب‌ برای هر دانش آموز است که باید با نهایت دقت و مشورت با افراد با تجربه صورت پذیرد.

در پاسخ به سوال بهترین دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان کدام است؟ می توان گفت با توجه به اینکه اصفهان جز کلان شهرهای ایران با جمعیت زیاد به شمارمی آید طبیعتا از بین دانشگاه های زیاد آن داوطلبان به دنبال بهترین هستند. اصفهان با توجه به موقعیت جغرافیایی که در مرکز ایران قرار دارد نیز از شهرهای اطراف پذیرش دانشجو زیاد دارد پس مساله دیگر وجود خوابگاه مناسب جهت تحصیل و رفاه حال دانشجویانی است که از شهرهای اطراف درخواست تحصیل دارند.

دراستان اصفهان بیش از20 مرکز علمی و دانشگاهی وجود دارد که هرکسی براساس هدف و اولویت برای ورود به دانشگاه مدنظر خود تصمیم می گیرد.

 

حال بیایید در مورد شرایط ورود و ثبت نام یکی از بهترین دانشگاه های اصفهان صحبت کنیم:

ویژگی‌های منحصربفرد بهترین دانشگاه‌ غیرانتفاعی اصفهان

از مهمترین مزایای این دانشگاه این است که دامنه رشته‌های وسیعی را میپذیرد و در واقع برای بسیاری از ساکنین اصفهان و شهرهای اطراف، انتخاب بسیار مناسبی است.

در حال حاضر با تجربه چندین ساله بسیار پیشرفته شده و امکانات زیادی برای دانشجویان و رفاه حال آنان دارد.

دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های مختلف علمی زیادی دارد.

امکانات دانشگاه غیرانتفاعی دانش پژوهان پیشرو شامل کتابخانه، سالن ورزش و تربیت بدنی، سالن غذاخوری و مواردی دیگر می‌شود.

دارا بودن ارتباطات بین المللی بسیار با سایر دانشگاه های جهانی معتبر

 

بهترین دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان دانش پژوهان پیشرو

موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو دراصفهان وابسته به وزارت علوم و فناوری و تحقیقات می باشد.

از جمله معیارهایی که بر طبق آن بهترین دانشگاه‌ غیرانتفاعی اصفهان را رتبه بندی می کنیم می‌توان به آمارهای مبتنی بر تجربه، بورسیه‌های داده شده و ارتباطات بین الملل، تعداد دانشجویان، سطح علمی و کیفی اساتید، امکانات پژوهشی و آزمایشی و سایر موارد ذکر کرد. معیارهایی مثل رتبه ورود یا معدل دانشجویان پذیرش شده چندان اهمیتی ندارد.

رتبه بندی از مواردی است که همه دانشگاه‌ها را به چالش می‌کشد اما براساس آن ها میتوان تا حدودی دانشگاه های برتر را شناسایی کرد.

یکی دیگر از معیارهای مهم و تاثیرگذار در سنجش کیفیت علمی یک دانشگاه، میزان مراجعه اساتید و دانشجویان آن دانشگاه به وبسایت‌های علمی معتبر و مطالعه مقاله‌های مختلف است.

یکی از کارهایی که دانشگاه برای بهبود رتبه و اعتبار خود انجام میدهد این است که با شناسایی وبسایت و مقاله‌های علمی معتبر دنیا متناسب با رشته و دروس تخصصی هر دانشجو، لینک آن‌ها را برای بالا بردن آمار بازدید دانشجویان و اساتید خود از این منابع معتبر ارسال می کند؛ که این عملکرد به شدت در رشد علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز تاثیرگذار است.

این دانشگاه واقع در یکی از بهترین مکان های شهر اصفهان پل شهید مفتح بلوار کشاورز است. بنابراین، موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو یکی از معتبرترین دانشگاه های جزو مراکز علمی و فرهنگی کشور و در سطح بین الملل دارای ارتباطات ویژه و شناخته شده است.

از آنجا که در زمان تاسیس در حالی که اکثر دانشگاه های موجود در کشور که موضوع اصلی آن‌ها مباحث درسی و فعالیت های آکادمیک است، این دانشگاه با هدف تاکید بر مسائل فناوری و صنعت کشور تاسیس شد تا دانش آموختگان این دانشگاه بتوانند مشکلات صنعت را شناسایی و راه حل مناسب را برای آن ها برگزینند.

اگر شما یک داوطلب کنکوری هستید و قصد دارید در بهترین دانشگاه‌ غیرانتفاعی کشور در رشته مورد علاقه‌تان به تحصیل بپردازید، کافی است برای انتخاب رشته اصولی و درست به بهترین مشاوره تحصیلی مراجعه نمایید.

چرا که تنها داشتن برنامه درسی اصولی کافی نیست. اگر در روند انتخاب رشته خود دچار مشکل شوید و یا انتخاب رشته نادرستی داشته باشید، تمام زحمات شما برای رسیدن به اهدافتان به هدر خواهد رفت. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای انتخاب رشته خود حتما از یک مشاوره تحصیلی خوب در زمینه انتخاب رشته کمک بگیرید.

   
تاریخ:
1403/01/21
تعداد بازدید:
80
منبع:
امتيازدهي
ميانگين امتيازها:4 تعداد كل امتيازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal